Marens lille vindu

Sunday, November 19, 2006

En hektisk hjemreise


I helga har jeg hatt den glede av å få være med på tur med Ungdomsgruppa til Skogtun, som leder. Det har vært ei fin fin helg, men hjemreisen fra Hamar fortonet seg litt annerledes.

Torsdag formiddag sitter jeg på en PC på skolen og skal sånn for sikkerhetskyld sjekke når toget mitt går hjem senere på dagen. Til min store overraskelse viser det seg at jeg har bestilt tur/retur billett til forje helg. Lettere irritert over å ha tapt 500 kr på en reise jeg aldri tok, får jeg vite at det går et tog fra Hamar om 40 min, slik at jeg kan rekke siste buss med lavprisekspressen hjem til Kritsiansand. Det ender med at jeg bestiller billetter med bussen, mens romvenninna mi pakker bagen min. En halvtime senere er jeg nede på Hamars togstasjon, lykkelig for å ha rukket toget. Fornøyd setter jeg meg til rette på et sete i regiontoget og aner fred og ingen fare. Forskrekkelsen blir derfor stor når toget begynner å gå i motsatt rettning av Oslo. Jeg spør sidemannen om ikke toget skal til Oslo. "Oslo, nei. Dette toget går til Lillehammer". Så der sitter jeg altså, på toget til Lillehammer med en buss som går fra Oslo kl.1600 og som jeg har betalt billett med. Kjipt!! Heldigvis summer jeg meg ganske raskt og begynner å løpe frem i toget for å få dem til å stoppe det mens det enda ikke har kommet opp i fart. Det klarer jeg, og drøye 100 meter fra perrongen slippes jeg ut av toget, helt bakerst og med en høytaler som skriker mot meg at jeg skal gå ut bak i toget. Jeg blir geleidet over skinnene slik at jeg rekker toget til Oslo med knappe to minutter. Tror du jeg var letta? Ja... Å bruke omkring 1000 kroner på en reise en ikke gang har reist er jo utrolig kjipt, så jeg var temmelig glad da jeg entret rutebilstasjonen i Kristinsand etter en 6 timers busstur fra Oslo.. Neste gang blir det nok en dobbelsjekking av datoer tenker jeg:)

4 Comments:

  • At November 20, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Hahaha. Vittig. Bra du var med som leder!! Du er bra ;)

     
  • At November 21, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Hehe..det var litt morsomt å lese om, men sikkert ikke så morsomt med deg...håper det gikk bedre på hjemveien! Koselig å se deg igjen på Skogtun forresten :)

     
  • At November 21, 2006, Anonymous Anonymous said…

    *for deg

     
  • At November 26, 2006, Blogger Line said…

    Så bra du var med som leder påSkogtun, selv med en litt hektisk start på helga!
    Gleder meg til å treffe deg i jula Maren, det blir koselig.
    Du er topp!

     

Post a Comment

<< Home